dieta

Kasza - z czym to się je?

  • Posted on: 12 May 2016
  • By: gymfit

Do napisania tego artykułu skłoniła mnie pewna rozmowa ze znajomą. Zapytała mnie "co jeść?". Bardzo proste pytanie a jednak sprowokowało do dyskusji. Usłyszała ode mnie bardzo prostą odpowiedź "produkty nieprzetworzone". Tak się zaczęło. To, że powinniśmy jeść produkty nieprzetworzone nie podlega dyskusji jednak nie wiemy w sumie czym są produkty nieprzetworzone. Oczywiście wszyscy uważamy, że produkty nieprzetworzone to pełnoziarniste kasze, ryże, mleko, mięso surowe itp. czyli coś co nie zostało poddane obróbce (żadnej). Nie jest to jednak tak oczywiste jak mogłoby się wydawać.

Słodka chwila - czyli jak tyć nieświadomie!!! Kilka słów refleksji po obejrzeniu filmu "Cały ten cukier".

  • Posted on: 24 March 2016
  • By: gymfit

Co łaczy bliss point, coca cole i obżarstwo?

Chciałbym się z Wami podzielić czymś co wprawiło mnie niemalże w osłupienie. Otóż po obejrzeniu filmu "Cały ten cukier" (eng. That Sugar Film - Damon Gameau) po pierwsze dowiedziałem się co to jest bliss point. Po drugie, że coca cola kłamie na potęgę. Po trzecie, że obżarstwo obżarstwu nie równe a po czwarte, że w zasadzie remedium na odchudzanie i choroby cywilizacyjne - metaboliczne istnieje, jest proste (w teorii) i najważniejsze - w zasięgu ręki.

Zajmijmy się głównym bohaterem dokumentu.

Suplementy w sporcie III - podsumowanie

  • Posted on: 18 January 2016
  • By: gymfit

Kontynuując cykl artykułów dotyczących suplementacji w sporcie (czytaj: Suplementy w sporcie i Suplementy w Sporcie II) warto odnieść się jeszcze do kilku obecnych na rynku produktów. Na uwagę zasługują przede wszystkim – suplementy zawierające HMB, czyli B-hydroksymetylomaślan, argininę (na bazie której komponuje się sporą grupę suplementów) oraz glutaminę.

B-hydroksymetylomaślan

Suplementy w sporcie II - sporty sylwetkowe

  • Posted on: 10 January 2016
  • By: gymfit

Sporty sylwetkowe i związane z nimi suplementy stanowią zarówno wspólną grupę z suplementami omawianymi przeze mnie w pierwszej części artykułu (http://gymfit.pl/node/42/) czyli suplementami w sportach wytrzymałościowych jak również część z nich jak np. odżywki białkowe stanowią niejako odrębną grupę suplementów sportowych. Cóż zatem potrzebujemy aby przekształcić nasze ciała w posągi greckie?

Suplementy w sporcie

  • Posted on: 21 November 2015
  • By: gymfit

Rozpoczynając artykuł o suplementach w sporcie chciałbym zaznaczyć, iż na rynku istnieje jeden podstawowy (według mnie) najlepszy, lecz niedoceniany „suplement” – WODA. Celowo napisałem wielkimi literami gdyż większość ludzi (nawet tych ćwiczących) często nie docenia wody. Woda nie wpisuje się ściśle w definicję suplementu diety, jednak poprzez swoje wielopłaszczyznowe działanie pokazuje, że jest najprostszym i najtańszym sposobem wspomagania naszego organizmu.

Dieta kontra zdrowy rozsądek.

  • Posted on: 13 August 2015
  • By: gymfit

Chciałbym się z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami po przeczytaniu serii książek Beaty Pawlikowskiej nawiązujących do zdrowego odżywiania. Nie będę się specjalnie rozpisywał aby nie nudzić ani siebie w trakcie pisania ani Was w trakcie czytania.
Otóż!
Poza kilkoma (jak dla mnie) delikatnie wykluczającymi się teoriami - seria książek, która w zasadzie pochłonąłem w ciągu tygodnia skłoniła mnie do refleksji nie tylko nad samym sobą ale również nad sensem istnienia strony gymfit.pl

Białko - co musimy wiedzieć?

  • Posted on: 23 June 2015
  • By: gymfit

Normy żywieniowe - Białka - co musimy wiedzieć oraz czy białka roślinne są do niczego?

Narosło wiele mitów na temat białek roślinnych i ich wykorzystania w organiźmie człowieka, a to że jest niepełnowartościowe, a to że się nie przyswaja, a to że nie zbudujemy ładnej sylwetki bazując jedynie na takim białku itd itd.

PIERWIASTKI - WAPŃ

  • Posted on: 31 May 2015
  • By: gymfit

Wapń to pierwiastek, który razem z fosforem wypełnia nasz układ kostny. Ponad 99% wapnia w organiźmie dorosłego człowieka znajduje się w kościach. Wchłanianie wapnia odbywa się przede wszystkim w jelicie cienkim oraz w mniejszej ilości w okrężnicy. Już w związku z tym nasuwa się wniosek aby wapń był lepiej wchłaniany musimy zadbać o stan naszych jelit (ale też nerek).

Co zrobić aby schudnąć?

  • Posted on: 21 May 2015
  • By: gymfit

Takie pytanie bardzo często zadają mi osoby, którym doradzam lub które trenuję;)
Niby zagadnienie skomplikowane z jednej strony, jednak nie aż tak jak nam się wydaje.
Dietetyka i sport nie muszą być aż tak skomplikowane jak je piszą (o ile nie chcemy być naukowcami).
Dla naszych potrzeb wszystko sprowadza się do kilku rzeczy.

PIERWIASTKI

  • Posted on: 18 May 2015
  • By: patrique1

W naszych organizmach znajduje się około 60 pierwiastków. Przybierają one formę organiczną (w swojej budowie posiadają cząsteczki węgla) lub nie. Składniki mineralne to jednak coś troszkę innego ponieważ jest to wydzielona grupa pierwiastków, która zostaje po spaleniu tkanek w postaci popiołu (to około 4% całkowitej masy ciała człowieka). Składniki mineralne dzielimy na dwie grupy: 1. makroelementy - stanowią więcej niż 0,01% a zapotrzebowanie na nie wynosi więcej niż 100mg/osobę w ciągu dnia. Makroelementy to: - wapń - fosfor - magnez - potas - sód - chlor - siarka 2.

Strony