trening

Suplementy w sporcie III - podsumowanie

  • Posted on: 18 January 2016
  • By: gymfit

Kontynuując cykl artykułów dotyczących suplementacji w sporcie (czytaj: Suplementy w sporcie i Suplementy w Sporcie II) warto odnieść się jeszcze do kilku obecnych na rynku produktów. Na uwagę zasługują przede wszystkim – suplementy zawierające HMB, czyli B-hydroksymetylomaślan, argininę (na bazie której komponuje się sporą grupę suplementów) oraz glutaminę.

B-hydroksymetylomaślan

Suplementy w sporcie II - sporty sylwetkowe

  • Posted on: 10 January 2016
  • By: gymfit

Sporty sylwetkowe i związane z nimi suplementy stanowią zarówno wspólną grupę z suplementami omawianymi przeze mnie w pierwszej części artykułu (http://gymfit.pl/node/42/) czyli suplementami w sportach wytrzymałościowych jak również część z nich jak np. odżywki białkowe stanowią niejako odrębną grupę suplementów sportowych. Cóż zatem potrzebujemy aby przekształcić nasze ciała w posągi greckie?

Suplementy w sporcie

  • Posted on: 21 November 2015
  • By: gymfit

Rozpoczynając artykuł o suplementach w sporcie chciałbym zaznaczyć, iż na rynku istnieje jeden podstawowy (według mnie) najlepszy, lecz niedoceniany „suplement” – WODA. Celowo napisałem wielkimi literami gdyż większość ludzi (nawet tych ćwiczących) często nie docenia wody. Woda nie wpisuje się ściśle w definicję suplementu diety, jednak poprzez swoje wielopłaszczyznowe działanie pokazuje, że jest najprostszym i najtańszym sposobem wspomagania naszego organizmu.

Dieta kontra zdrowy rozsądek.

  • Posted on: 13 August 2015
  • By: gymfit

Chciałbym się z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami po przeczytaniu serii książek Beaty Pawlikowskiej nawiązujących do zdrowego odżywiania. Nie będę się specjalnie rozpisywał aby nie nudzić ani siebie w trakcie pisania ani Was w trakcie czytania.
Otóż!
Poza kilkoma (jak dla mnie) delikatnie wykluczającymi się teoriami - seria książek, która w zasadzie pochłonąłem w ciągu tygodnia skłoniła mnie do refleksji nie tylko nad samym sobą ale również nad sensem istnienia strony gymfit.pl

Czym jest próg mleczanowy?

  • Posted on: 4 July 2015
  • By: gymfit

To próg anaerobowy/ beztlenowy. Gdy wykonujemy pracę/ wysiłek organizm czerpie energię głównie z węglowodanów i tłuszczy (w różnych proporcjach). Podczas rozpadu węglowodanów wytwarza się w mięśniach kwas mlekowy, który przedostaje się z komórek mięśniowych do krwiobiegu. Końcowym efektem tego jest powstawanie mleczanu. Gdy trenujemy delikatnie - nic się nie dzieje. Organizm radzi sobie z jego usuwaniem. Gdy jednak powstaje go dużo w krótkim czasie - zbiera nam się w organiźmie gdyż nie potrafimy go szybko usunąć. To jest właśnie próg mleczanowy.

Co zrobić aby schudnąć?

  • Posted on: 21 May 2015
  • By: gymfit

Takie pytanie bardzo często zadają mi osoby, którym doradzam lub które trenuję;)
Niby zagadnienie skomplikowane z jednej strony, jednak nie aż tak jak nam się wydaje.
Dietetyka i sport nie muszą być aż tak skomplikowane jak je piszą (o ile nie chcemy być naukowcami).
Dla naszych potrzeb wszystko sprowadza się do kilku rzeczy.

A co z rozciąganiem?

  • Posted on: 18 May 2015
  • By: patrique1

Temat zacznę banalnie. Jaki największy błąd popełniłem podczas moich treningów, na przestrzeni ponad dwudziestu lat mojego doświadczenia z siłownią i sportem. W zasadzie dwa. Pierwszy to ciągłe dążenie do potężnej "czystej" masy mięśniowej (aspiracje młodego chłopaka wychowanego na wizerunku Arnolda ). Poglądy zweryfikowałem po latach naprawdę ciężkich treningów. Niestety są granice fizjologiczne, których nie przeskoczymy z różnych względów.

Posiłki potreningowe - trochę rozważań...

  • Posted on: 3 May 2015
  • By: patrique1

Zewsząd słyszymy, że posiłek potreningowy powinien jak najszybciej uzupełniać tzw. glikogen mięśniowy. Nie będę obalał teorii i badań uczonych, chciałbym jednak zwrócić na pewną rzecz uwagę.
Jedno słowo o glikogenie - jest to obok glukozy, prekursorów 3-węglowych oraz tłuszczowców (triacyrogliceroli z tkanki tłuszczowej) główne źródło (paliwo) energii w organiźmie człowieka po strawieniu i wchłonięciu węglowodanów, a przechowywany jest w mięśniach (głównie), wątrobie i małe ilości w nerkach.

Jak zmienić sylwetkę?

  • Posted on: 23 April 2015
  • By: patrique1

Takie pytanie stawiacie sobie na początek. Czytacie mnóstwo informacji i w zasadzie wiece dużo ale jednocześnie niewiele. Moim zdaniem jest to spowodowane natłokiem bezużytecznych (przynajmniej na początku) informacji.

Co jest najważniejsze?

Trening ludzi starszych

  • Posted on: 23 April 2015
  • By: patrique1

Co skłoniło mnie do napisania tego artykułu? Osoba w wieku około 55 lat, która zwróciła się do mnie o pomoc. Przyznam, że poczułem pewien niepokój. Niby rutyna nakazuje aby robić swoje, jednak z drugiej strony moja podświadomość podpowiada mi abym dodatkowo przygotował się w tej materii.

Strony